X
تبلیغات
هتلداری

هتلداری
هتلداری نماد یک ملت . . .
قالب وبلاگ

نمونه سئوالات درس روانشناسی توریستی استاد اردکانیان (گروه های ۴ و ۵)

جهت دستیابی به پاسخ سئوالات به کتاب روان شناسی توریستی (نوشته گولیلمو گولتا و ترجمه دکتر محمدحسن افضلی نژاد) مراجعه کنید.

  1. انگیزه توریستی را بطور کامل شرح دهید. (۵۴ الی ۷۱)
  2. چگونه برای مسافرت تصمیم میگیریم؟ (۷۹ الی ۸۴)
  3. شوک فرهنگی را شرح دهید. (۱۸۸ الی ۱۹۰)
  4. مسافرت یعنی ملاقات فرهنگی را شرح دهید. (۲۸۸ الی ۲۹۰)
  5. جهانگردی و طبیعت را شرح دهید. (۲۹۰ الی ۲۹۳)
  6. ماجراجویی و جهانگردی را شرح دهید. (۲۹۳ الی ۲۹۸)
  7. از صفحه ۲۳۶ الی ۲۴۲ حتما یک سئوال می آید!
  8. آسیب پذیری جهانگرد و نحوه حمایت از او را شرح دهید. (۲۰۱ الی ۲۰۵)
  9. جهانگرد خلافکار: عشق ، مسائل جنسی را شرح دهید. (۲۰۸ الی ۲۱۴)
  10. درک مفاهیم استراتژی انتخاب غذا را شرح دهید. (۳۴۳ الی ۳۴۶)
  11. جهانگردی یعنی تغییر موجود با ذکر یک مثال آنرا شرح دهید. (۱۴۱ الی ۱۴۲)
  12. آثار منفی برخوردهای توریستی را شرح دهید. (۱۵۶ الی ۱۵۸)

 

با تشکر از آقای علی زاهدیان نژاد جهت ارسال سئوالات


موضوعات مرتبط: درسهای هتلداری (کارشناسی)
[ 91/03/31 ] [ 6:44 ] [ سیدعلی معلم ] [ ]

[ 91/03/29 ] [ 9:55 ] [ سیدعلی معلم ] [ ]

مطلع شدیم استادعزیزمان جناب آقای ضیاءالدین درسوگ خواهراشان به عزا نشسته اند.

بدینوسیله با خاطری آزرده مراتب همدریمان را خدمت استاد عزیزمان و خانواده محترمشان ابراز میکنیم و از خداوند منان برای آن مرحومه علو درجات و برای بازماندگان صبر و استواری خواستاریم.

دانشجویان هتلداری دانشگاه بنیاد


موضوعات مرتبط: متفــرقـــه
[ 91/03/28 ] [ 20:54 ] [ سیدعلی معلم ] [ ]


موضوعات مرتبط: آشپزی
ادامه مطلب
[ 91/03/28 ] [ 10:0 ] [ کیوان عضدی قاجار ] [ ]
آدم‌ها در اطراف خود حریم‌هایی دارند که تنها افراد خاصی را به آن راه می‌دهند. اگر چه حریم‌ها و اندازه آن‌ها به فرد، فرهنگ و موقعیت وابسته است،‌ اما جایگاه آن در مغز است و ورود به حریم دیگران،‌ در اغلب فرهنگ‌ها ناپسند و ناراحت‌کننده است.

موضوعات مرتبط: متفــرقـــه
ادامه مطلب
[ 91/03/26 ] [ 7:40 ] [ سیدعلی معلم ] [ ]

امتحان درس سیستم اطلاعات مدیریت MIS

گروه هاي 4 و 5 و ۷

روز يكشنبه ۲۸/۰۳/۱۳۹۱

ساعت امتحان ۱۰:۰۰ صبح

ساعت امتحان از ۸:۳۰ به ۱۰:۰۰ تغییر یافت!

 


موضوعات مرتبط: درسهای هتلداری (کارشناسی)
[ 91/03/22 ] [ 21:32 ] [ سیدعلی معلم ] [ ]


موضوعات مرتبط: آشپزی
ادامه مطلب
[ 91/03/21 ] [ 10:0 ] [ کیوان عضدی قاجار ] [ ]

نمونه سئوالات درس سیستم اطلاعات مدیریت استاد محمودنژاد در ادامه آمده است. نکته قابل ذکر اینکه طبق سیاست استاد سئوال ۲۱ نامشخص بوده و ممکن است از هر جای جزوه و یا تحقیق ارائه شده توسط گروه طراحی شود.

 

 

  1. مدیریت دانش را تعریف کنید و سلسله مراتب عناصر اصلی آنرا ترسیم نمایید.
  2. مدل عمومی مدیریت دانش را در سازمان ترسیم و تشریح نمایید.
  3. پردازش اطلاعات را تعریف نمایید.
  4. هدفهای مدیریت دانش را بنویسید.
  5. فواید مدیریت دانش در هر سازمان چیست؟
  6. منظور از مفهوم مدیریت اطلاعاتی چیست؟
  7. اهداف تجاری و استراتژیک سیستمهای اطلاعاتی را بیان نمایید.
  8. سیستم اطلاعات مدیریت را تعریف کرده و هدف نهایی آنرا بنویسید.
  9. اجزای اصلی سیستم اطلاعات مدیریت را نام برده و اجزای اصلی آنرا تشریح نمایید.
  10. عناصر ۵ گانه سیستم اطلاعاتی را نام ببرید.
  11. پایگاه داده و مدیریت پایگاه داده را تعریف نمایید.
  12. اهداف خاص DBMS را بنویسید.
  13. اهداف مدیریت داده را بنویسید.
  14. کاربرد روش علمی در حل مسایل بازرگانی به نام گسترش سیستمی نامگذاری شده است. مراحل آنرا ذکر کرده و با تعریف مفهوم (تشریح) بگویید در کدام مرحله مدیر تصمیم گیری مینماید؟
  15. انواع تصمیمات را بطور کامل شرح دهید.
  16. انواع سیستمهای اطلاعات مدیریت را نام ببرید.
  17. سیستم پردازش تعاملات را تعریف کنید و چند ویژگی اصلی آنرا بیان کنید. (۴ مدل)
  18. سیستم اتوماسیون اداری را تعریف کنید و تاثیر آنرا بر سازمان بیان نمایید. (۵ مورد)
  19. سیستم پشتیبانی DSS را تعریف کرده و ویژگی یک DSS مطلوب را بیان نمایید. (۴ مورد)
  20. ساختار عمومی DSS را بیان نمایید.
  21. *

 

پاسخها در ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: دروس مدیریتی، درسهای هتلداری (کارشناسی)
ادامه مطلب
[ 91/03/15 ] [ 20:2 ] [ سیدعلی معلم ] [ ]

در اداره‌کردن رستوران‌های هتل، باید مهارت و کاردانی و تحرک و فعالیت و کارورزی فوق‌العاده‌ای را انتظار داشت و فردی را برای این کار در نظرگرفت که فطرتاً توانائی انجام آبرومندانه تشریفات رستوران را داشته باشد و آگاهانه این کار سنگین را بپذیرد و تصور نکند که مدیریت رستوران از مشاغلی است که می‌توان در گوشه‌ای نشست و به جریان کارها نظارت کرد، بلکه مدیر رستوران باید بالقوه و بالفعل در جریان امور قرار گیرد و با تدابیر توأم با تلاش و کوشش، وظایف خود را به نحو شایسته انجام دهد.


موضوعات مرتبط: پذیرایی ، تشریفات و مهمانداری
ادامه مطلب
[ 91/03/15 ] [ 15:59 ] [ سیدعلی معلم ] [ ]


موضوعات مرتبط: آشپزی
ادامه مطلب
[ 91/03/14 ] [ 10:0 ] [ کیوان عضدی قاجار ] [ ]

نمونه سئوالات درس مدیریت تشریفات و مراسم خاص استاد دانیالی

  1. تشریفات دیپلماتیک
  2. آداب معاشرت
  3. مصونیت ها
  4. انواع پذیرایی ها(توضیح مختصر)
  5. تقدّم و تأخّر
  6. مسئول کور دیپلماتیک کیست؟
  7. هرم مقامات سفارتخانه
  8. نحوه چیدمان میز یک شام رسمی یا برگزاری یک شام رسمی
  9. تعریف تشریفات دیپلماتیک
  10. تاریخچه تشریفات
  11. کنوانسیون وین را تعریف کنید
  12. انواع ارتباطات
  13. جایگاه تشریفات کجاست؟
  14. انواع مصونیتها
  15. کور دیپلماتیک
  16. اگر بخواهیم کور دیپلماتیک به هتل دعوت کنیم چکارکنیم؟
  17. شیخ السفرا کیست و چگونه انتخاب میشود؟
  18. هرم مقامات و هرم تقدم و تأخر دریک سفارتخانه
  19. قانون تقدم و تأخر چیست؟ جایگاه افراد را براساس این قانون تعیین کنید. این قانون را در میز شام رسمی چگونه اعمال میکنیم؟
  20. نحوه چیدمان میز شام رسمی
  21. انواع پذیرایی ها

 

پاسخها در ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: پذیرایی ، تشریفات و مهمانداری، درسهای هتلداری (کارشناسی)
ادامه مطلب
[ 91/03/13 ] [ 21:27 ] [ سیدعلی معلم ] [ ]

مطالب گفته شده در کلاس درس سیستم اطلاعات مدیریت استاد محمود نژاد تا جلسه مورخ ۲۷/۲/۹۱ در ادامه مطلب میباشد فایل مطالب کامل بزودی و پس از آخرین جلسه جهت دانلود در وبلاگ قرار خواهد گرفت.


موضوعات مرتبط: دروس مدیریتی، درسهای هتلداری (کارشناسی)
ادامه مطلب
[ 91/03/08 ] [ 14:59 ] [ سیدعلی معلم ] [ ]


موضوعات مرتبط: آشپزی
ادامه مطلب
[ 91/03/07 ] [ 10:0 ] [ کیوان عضدی قاجار ] [ ]

با همت جناب آقای عضدی و تأمین مطلب از سوی ایشان قسمت آشپزی وبلاگ فعالیت خود را آغاز کرد و از تاریخ ۷/۳/۹۱ هر هفته روزهای یکشنبه رأس ساعت ۱۰ قسمت آشپزی به روز میشود.

خواهشمند است با نظرات خود ما را راهنمایی کنید.

[ 91/03/06 ] [ 20:14 ] [ سیدعلی معلم ] [ ]

تشریفات به طور بسیار خلاصه؛ مجموعه ای از آداب شامل حسن سلوک (رفتارهای پسندیده اختیاری مانند تقدم در سلام، رعایت احترام دیگران، خوش خلقی و خوش بیانی)، نزاکت (رفتارهای اجباری مانند انضباظ نظامی، احترام به قوانین و آیین نامه ها)، و رعایت ترتیبات، قوانین، مقررات و کنوانسیونهای داخلی و بین‌المللی است؛ از ساده ترین آنها یعنی رعایت ترتیبات خاص ترخیص کالا در گمرکات که به تشریفات گمرکی معروف است تا نحوه رفتار با نمایندگان سیاسی و کنسولی سایر کشورها، و سبک متعارف کار در سازمانهای بین‌المللی مانند طریقه ثبت نام، نظردادن در جلسات و نحوه ابراز مخالفت و یا همکاری با نمایندگان سایر کشورها در خصوص قطعنامه هاست.


موضوعات مرتبط: پذیرایی ، تشریفات و مهمانداری
ادامه مطلب
[ 91/03/05 ] [ 7:30 ] [ سیدعلی معلم ] [ ]
طبق اطلاع رسانی جناب آقای احسان هادوی

امتحان درس مديريت تشريفات و مراسم خاص استاد دانيالي

گروه هاي 4 و 5 و 7

روز يكشنبه 21/3/1391 ساعت 8:30 صبح

ارائه تحقيق روز امتحان


موضوعات مرتبط: درسهای هتلداری (کارشناسی)
[ 91/03/03 ] [ 8:52 ] [ سیدعلی معلم ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

فارغ التحصیلان کارشناسی مدیریت هتلداری شرکت آموزش، مطالعات و مشاوره سیاحتی گردشگران بنیاد

ممنون میشویم اگر مطلب مفیدی در رابطه با هتل و هتلداری میدانید برایمان ایمیل کنید یا در قسمت نظرات قرار دهید.

در ضمن مطالبی را که برای دانلود در پستها قرار میدهیم میتوانید در قسمت پیوندهای روزانه (دانلودها) جستجو کنید.

هم دانشگاهیهای محترم:
جهت استفاده از جزوات درسی و نمونه سوالات میتوانید از طریق موضوعات وب لینک درسهای هتلداری (کارشناسی) را انتخاب کرده و از مطالب مرتبط و مورد نیاز استفاده کنید.

بزودی بخش کتابخانه الکترونیک وبلاگ نیز راه اندازی خواهد شد.

سامانه اطلاع رسانی وبلاگ با شماره 30008150007777 آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات شما میباشد.

توجه: در صورتی که قصد تبادل لینک دارید این وبلاگ را فقط با نام "هتلداری نماد یک ملت . . ." لینک کنید سپس در قسمت نظرات اعلام کنید تا شما را هم لینک کنیم.
امکانات وب

خانه هاي تاريخي استان قم

رزرو اینترنتی هتلهای ایران

Yahoo Status by RoozGozar.com

.

دانلود فایل